e-School Support

Ιστοσελίδα ομάδας υποστήριξης e-School

Eγκατάσταση/Απεγκατάσταση
Για τις οδηγίες εγκατάστασης της εφαρμογής και την επαναφορά των δεδομένων απο το αντίγραφο ασφαλείας διαβάστε το pdf που βρίσκεται στην διεύθυνση: http://ess.minedu.gov.gr/ess/files/eSchool_Setup_manual.pdf
Απεγκατάσταση εφαρμογής
Από το μενού Έναρξη επιλέξτε Πίνακας Ελέγχου. Στο παράθυρο που εμφανίζεται ανοίξτε την Προσθαφαίρεση προγραμμάτων, επιλέγοντας τη και πατώντας Enter ή κάνοντας διπλό ή μονό «κλικ», ανάλογα με τις ρυθμίσεις του υπολογιστή σας.
Στο νέο παράθυρο που ανοίγει επιλέξτε «eSchool – Γραμματειακή Διαχείριση»
Στο επόμενο παράθυρο επιλέξτε «Remove the application from this computer.» και πατήστε το κουμπί «OK».
Απεγκατάσταση SQL Server
Στο παράθυρο «Προσθαφαίρεση προγραμμάτων», το οποίο ανοίξατε προηγουμένως, επιλέξτε «Microsoft SQL Server 2005» και πατήστε «Κατάργηση».
Στην πρώτη οθόνη του οδηγού απεγκατάστασης θα πρέπει να είναι επιλεγμένα τα «Remove SQL Server 2005 instance components», «SQLEXPRESS: Database Engine» και «Workstation Components». Πατήστε «Επόμενο» για να συνεχίσετε.
Στην επόμενη οθόνη πατήστε «Τέλος» για να ξεκινήσει η διαδικασία απεγκατάστασης.
Θα εμφανιστούν διαδοχικά οθόνες οι οποίες ενημερώνουν με μηνύματα για την πρόοδο της διαδικασίας απεγκατάστασης του SQL Server.
Στο παράθυρο «Προσθαφαίρεση προγραμμάτων» επιλέξτε «Microsoft SQL Server Native Client» και πατήστε «Κατάργηση». Στην ερώτηση επιβεβαίωσης πατήστε «Ναι» για να συνεχίσετε.
Το επόμενο παράθυρο παρουσιάζει την πρόοδο της διαδικασίας απεγκατάστασης. Όταν κλείσει η διαδικασία θα έχει ολοκληρωθεί.
Διαγραφή υπολοίπων στοιχείων
Ανοίξτε το παράθυρο «Ο Υπολογιστής μου» από την επιφάνεια εργασίας ή από το μενού Έναρξη και στη συνέχεια το δίσκο C:. Κάντε δεξί «κλικ» πάνω στον κατάλογο eSchool και επιλέξτε «Διαγραφή». Επιβεβαιώστε τη διαγραφή πατώντας «Ναι».
Στη συνέχεια μεταβείτε στο φάκελο: C:\DocumentsandSettings\[UserName] ή C:\DocumentsandSettings\[UserName]\ApplicationDataανάλογα με το λειτουργικό σας σύστημα όπου [UserName] το όνομα χρήστη με το οποίο έχετε συνδεθεί στο μηχάνημα και κάντε δεξί κλικ πάνω στο φάκελο eSchool και επιλέξτε «Διαγραφή». Επιβεβαιώστε τη διαγραφή πατώντας «Ναι».
Διαγραφή κλειδιών
Αφού πραγματοποιήσετε όλα τα παραπάνω βήματα προσεχτικά πηγαίντε και στο registry (Έναρξη -> Εκτέλεση -> regedit) και πηγαίντε να δείτε αν υπάρχουν ακόμα τα παρακάτω κλειδιά:
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Microsoft SQL Server
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Microsoft SQL Native Client HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\MSSQLServer
Αν τα βρείτε τα διαγράφετε. ( Αυτό το βήμα πρέπει να γίνει τελευταίο)
Δεν έχω το xml αρχείο παραμετροποίησης της εφαρμογής για να κάνω την εγκατάσταση. Που μπορώ να το βρω;
Επικοινωνήστε με την ομάδα υποστήριξης του e-school στο e-mail eschoolsupport@minedu.gov.gr και ζητήστε να σας αποστείλουμε το αρχείο xml για τη σχολική σας μονάδα. Θα πρέπει να μας δώσετε τον 7-ψήφιο κωδικό αριθμό της σχολικής σας μονάδας.
H εγκατάσταση του e-school διακόπτεται και εμφανίζεται το μήνυμα:
«Η απαιτούμενη παραμετροποίηση της εγκατάστασης ακυρώθηκε. Η διαδικασία παραμετροποίησης, θα επαναληφθεί με την επόμενη εκκίνηση της εφαρμογής».


1)Απενεργοποιούμε το antivirus/firewall
2)Σβήνουμε τα περιεχόμενα στον κατέβηκαν C:\Documents and Settings\όνομα χρήστη\Local Settings\Temp
3) Απενεργοποιούμε το UAC (έλεγχος λογαριασμού χρήστη) από τον πίνακα ελέγχου -> λογαριασμοί χρηστών
4)Αν συνεχίσει να εμφανίζετε το ίδιο μήνυμα μετά από εγκατάσταση της εφαρμογής τότε πιθανότατα η εγκατάσταση δεν είχε ολοκληρωθεί σωστά και πρέπει να επαναληφθεί. Πραγματοποιήστε πλήρη απεγκατάσταση της εφαρμογής και της βάσης και νέα εγκατάσταση
Κατά την εισαγωγή του αρχείου παραμετροποίησης εμφανίζεται το ακόλουθο μήνυμα: το όνομα του SQL SERVER της εγκατάστασης xxxSQLEXPRESS διαφέρει από το αντίστοιχο όνομα του αρχείου παραμέτρων zzzSQLEXPRESS, η εγκατάσταση δεν θα συνεχιστεί.

Το όνομα του υπολογιστή σας (zzz) είναι διαφορετικό από αυτό του αρχείου παραμετροποίησης (xxx) που σας έχουμε στείλει. Πρέπει να αλλάξετε το όνομα του υπολογιστή σας και στη συνέχεια να κάνετε επανεκκίνηση.

Αναλυτικά:
Το νέο όνομα του υπολογιστή σας θα πρέπει να το πάρετε από το xml αρχείο παραμετροποίησης σας και συγκεκριμένα το αντίστοιχο τμήμα κειμένου στο δικό σας αρχείο παραμετροποίησης που βλέπετε εδώ σε bold:
<parameter id="SubscriberName">SCHOOL-DEMO-01\SQLEXPRESS</parameter>
Το όνομα του υπολογιστή για το παραπάνω αρχείο xml είναι: SCHOOL-DEMO-01
Τρόπος αλλαγής ονόματος υπολογιστή:
Για Windows XP
Για να αλλάξετε το όνομα ενός υπολογιστή για έναν υπολογιστή που βασίζεται στα Windows XP, χρησιμοποιήστε την καρτέλα Όνομα υπολογιστή (Computer Name) του παραθύρου διαλόγου Ιδιότητες συστήματος (System Properties). Για να εντοπίσετε αυτήν την καρτέλα, χρησιμοποιήστε μία από τις ακόλουθες μεθόδους:
Κάντε κλικ στο κουμπί Έναρξη (Start), κάντε δεξιό κλικ στο εικονίδιο Ο Υπολογιστής μου (My Computer) και κατόπιν κάντε κλικ στην εντολή Ιδιότητες (Properties).
Κάντε κλικ στο μενού Έναρξη (Start), κατόπιν στην επιλογή Εκτέλεση (Run), πληκτρολογήστε sysdm.cpl και, τέλος, κάντε κλικ στο κουμπί OK.
Κάντε κλικ στο μενού Έναρξη (Start), κάντε κλικ στην επιλογή Πίνακας Ελέγχου (Control Panel), κάντε διπλό κλικ στην επιλογή Επιδόσεις και Συντήρηση (Performance and Maintenance) και, τέλος, κάντε κλικ στην επιλογή Σύστημα (System).
Μπορεί να μην έχετε δικαιώματα για διάφορους λόγους. Παρακαλούμε ελέγξτε τα παρακάτω:

Α. Ο χρήστης των windows στον οποίο προσπαθείτε να κάνετε εγκατάσταση ότι είναι Διαχειριστής (administrator)
Β. Να είναι απενεργοποιημένο το UAC του χρήστη
( για windows 7:
1.Start Menu -> Control Panel -> User Accounts and Family Safety -> User Account
2. ΚΑΝΟΥΜΕ ΚΛΙΚ ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΛΕΕΙ Change User Account Control settings
3. ΣΕΡΝΟΥΜΕ ΤΟ SLIDER ΤΕΡΜΑ ΚΑΤΩ ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΛΕΕΙ Never Notify
4. ΚΑΝΟΥΜΕ ΕΠΑΝΕΚΙΝΝΗΣΗ ΤΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟ ΜΑΣ ΚΑΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΤΟΙΜΟΙ )
Γ. Nα μην είναι συμπιεσμένα τα αρχεία των βάσεων του sql server . Μέσα στο φάκελο MIcrosoft SQL server που βρίσκεται στο φάκελο Program files θα βρείτε το φάκελο MSSQL.1\MSSQL\Data . Εκεί βρίσκεται το αρχείο της βάση σας . Για να δείτε αν είναι συμπιεσμένο πηγαίντε στο αρχείο αυτό δεξί κλικ -> ιδιότητες και στο παράθυρο που εμφανίζεται επιλέξτε για προχωρημένους. Σε αυτό το παράθυρο ελέγξτε αν είναι τσεκαρισμένη η επιλογή Συμπίεση περιεχομένων για εξοικονόμηση χώρου στο δίσκο. Αν ναι , απεπιλέξτε το )
Δ. Να μην είναι εγκατεστημένος ο sql server σε άλλον χρήστη των windows ( ελέγξτε τους άλλους χρήστες και απεγκαταστήστε το όπου χρειαστεί)
O χρήστης δεν έχει τα απαραίτητα δικαιώματα για την εγκατάσταση της εφαρμογής παρόλο που είναι administrator

Αν ο χρήστης δεν έχει τα απαραίτητα δικαιώματα για την εγκατάσταση στο tab Ασφάλεια ( δεξί κλικ στο C στα windows 7 ή δεξί κλίκ πάνω σε ένα φάκελο ή αρχείο στα windowsxp) επιλέγουμε για τον χρήστη πλήρη έλεγχο. (αν ο χρήστης δεν υπάρχει τότε πάμε για προχωρημένους και κάνουμε προσθήκη) Αν δεν εμφανίζετε το tab τότε στις επιλογές φακέλων (στο μενού Εργαλεία στο παράθυρο των windows) στο tab προβολή απεπιλέγουμε «χρήση απλής κοινής χρήσης αρχείων».
Συνεχίζει να εμφανίζετε στις λίστα με τις υπηρεσίες ( Πίνακας Ελέγχου -> Εργαλεία Διαχείρισης -> Υπηρεσίες) το service "sql server (SQLEXPRESS)" μετά την πλήρη απεγκατάσταση της εφαρμογής.

Εκτελέστε σε command prompt την παρακάτω εντολή για την διαγραφή υπηρεσίας sql server: sc delete MSSQL$SQLEXPRESS
Αδυναμία εκκίνησης της εφαρμογής
Ενώ μέχρι χτες η εφαρμογή δούλευε σωστά σήμερα έβγαλε το παραπάνω σύμπτωμα Δεν είναι πρόβλημα της εφαρμογής αλλά του .ΝΕΤ FRAMEWORK. Πρέπει να γίνει ξανά εγκατάσταση από την διεύθυνση: http://msdn.microsoft.com/en-us/netframework/aa569263.aspx
Πρόκειται για το "γνωστό" πλέον πρόβλημα αδυναμίας χρήστης του encryption key container λόγω έλλειψης προνομίων. Το πρόβλημα συνήθως εμφανίζεται μετά την επιτυχή εγκατάσταση της εφαρμογής στο profile του τοπικού administrator και στην συνέχεια ξεκινά προσπάθεια νέας εγκατάστασης στο profil ενός άλλου χρήστη απλού ή ακόμα και administrator. Το πρόβλημα εμφανίζεται ακόμα και αν η αρχική εγκατάσταση έχει πλέον διαγραφεί (μερικώς ή πλήρως)
Θα πρέπει κατ΄ αρχήν το UAC να είναι κλειστό.
Αν το λειτουργικό σύστημα είναι windows vista ή windows 7 τότε απενεργοποιήστε τον έλεγχο λογαριασμού χρήστη (UAC). Θα το βρείτε μέσα στον πίνακα ελέγχου -> στους λογαριασμούς χρηστών
Αν το λειτουργικό σύστημα είναι windows xp δώστε τουλάχιστον read access τα αρχεία του φακέλου C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Microsoft\Crypto\RSA\MachineKeys ή στον αντίστοιχο C:\ProgramData\Microsoft\Crypto\RSA\MachineKeys σε Vista ή Win 7.
Αν βρείτε αρχεία στο φάκελο αυτό στα ΧP πάρτε την κυριότητα των αρχείων στο φάκελο αυτό και ακολούθως σβήστε τα και κάντε τον φάκελο να έχει δικαίωμα εγγραφής.
Στο μεταξύ βρήκαμε ότι υπάρχει και άλλος τρόπος ανεξάρτητα από την πλατφόρμα:
Από τον λογαριασμό του τοπικού administrator και στην γραμμή εντολών (όχι απαραίτητα του e-School), με την εντολή C:\Windows\Microsoft.NET\Framework\v2.0.50727\aspnet_regiis -pa NetFrameworkConfigurationKey [user] όπου [user] το username του χρήστη στον οποίο εμφανίζεται το πρόβλημα. Η παραπάνω εντολή δίνει προνόμια read στον key container για τον [user] και λύνει επίσης το αναφερόμενο πρόβλημα.
Κατά την είσοδο στο σύστημα, η εφαρμογή δεν με αφήνει να συνδεθώ με όνομα χρήστη και κωδικό εισόδου admin και admin@eschool

Κανονικά στην εισαγωγική οθόνη βάζετε όνομα χρήστη και κωδικό εισόδου admin και admin@eschool. Αν η εφαρμογή δεν το δέχεται, βεβαιωθείτε αρχικά πως δεν έχετε βάλει κεφαλαία, ελληνικά ή χρησιμοποιείτε κάποιο άλλο πληκτρολόγιο πλην του λατινικού. Το σύστημα κλειδώνει μετά από έξι ανεπιτυχείς προσπάθειες εισόδου.
Αν παρ' όλα αυτά δεν μπορείτε να μπείτε στο σύστημα, είναι εφικτό το να επαναφέρετε/αλλάξετε τον κωδικό ασφαλείας ως εξής:
  1. Επιλέγετε τη συντόμευση "e-School - Γραμμή εντολών": Έναρξη-> Προγράμματα -> ΕΠΑΦΟΣ -> e-School - Γραμμή εντολών
  2. Στο command prompt πρέπει να δώσετε εντολή της μορφής:eSchoolTool -RP -U=admin -P=κωδικός ασφάλειας

Ο κωδικός ασφάλειας πρέπει να έχει τουλάχιστον 7 χαρακτήρες και ο ένας τουλάχιστον να είναι μη αλφαριθμητικός. Καλύτερα να ξαναδώσετε τον προεπιλεγμένο κωδικό, δηλαδή το admin@eschool, δίνοντας την ακόλουθη εντολή:
eSchoolTool -RP -U=admin -P=admin@eschool

!!!ΠΡΟΣΟΧΗ !!!
ΑΝ ΚΑΝΕΤΕ ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ - ΕΠΙΚΟΛΛΗΣΗ ΜΕΡΙΜΝΗΣΤΕ ΩΣΤΕ ΝΑ ΕΧΕΤΕ ΣΩΣΤΟ ENCODING ΣΤΟ DOS-BOX ΑΛΛΙΩΣ Η ΕΠΙΚΟΛΛΗΣΗ ΘΑ ΣΑΣ ΜΕΤΑΦΡΑΣΕΙ ΤΙΣ ΠΑΥΛΕΣ ΣΕ ΑΛΛΑ ΣΥΜΒΟΛΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΘΑ ΔΟΥΛΕΨΕΙ Η ΕΝΤΟΛΗ . ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΑΛΛΑΞΤΕ ΜΕ ΤΑ ΒΕΛΑΚΙΑ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΣΥΜΒΟΛΟ (ΠΧ ? ) ΣΤΟ ΣΩΣΤΟ !
Δεν είναι δυνατή η φόρτωση του αρχείου ή της συγκρότησης "System.EnterpriseServices.Wrapper.dll" ή σχετικής εξάρτησης. Δεν είναι δυνατή η εύρεση του καθορισμένου αρχείου από το σύστημα

Επιδιόρθωση του Microsoft .ΝΕΤ Framework 2.0
Εκτυπώσεις
Για να εκτυπώσετε απολυτήρια μαθητών που έχουν φοιτήσει στο σχολείο σας σε παλαιότερα έτη επιλέγετε από το κεντρικό μενού του eschool το έτος στο οποίο αποφοίτησε ο μαθητής και στη συνέχεια στην καρτέλα εκτυπώσεις επιλέγετε την κατηγορία Έντυπα , Βεβαιώσεις, Τίτλοι -> Απολυτήριο. Επιλέγετε μαθητή από το φίλτρο επιλογής μαθητές και πατάτε Εκτύπωση.
Έχουν μείνει παλιά δεδομένα στην συγκεκριμένη εκτύπωση. Πατήστε το κουμπί διαγραφή και δοκιμάστε ξανά.
Όταν έχουν γίνει αλλαγές στα στοιχεία ενός μαθητή οι αλλαγές αυτές δεν φαίνονται στο απολυτήριο

Πρέπει να γίνει Ενημέρωση αριθμών πρωτοκόλλου για να φανούν οι αλλαγές στην εκτύπωση του Απολυτηρίου.
Για να εκτυπώσετε Αριστεία - Βραβεία για τους μαθητές σας ανα τάξη, θα πρέπει να κάνετε το εξής.
  1. Θα επιλέξετε την εκτύπωση "Κατάσταση Μ.Ο. Μαθητών"
  2. Στο κριτήριο "Παράσταση Υπολογισμού ΜΟ" θα επιλέξετε το Γ.Μ.Ο.
  3. Στην ίδια εκτύπωση, θα μεταφερθείτε στην καρτέλα "Ομαδοποίηση" και θα βάλετε σαν στήλη ομαδοποίησης πάνω δεξιά το "Τάξη Εγγραφής" . (θα βγάλετε το τμήμα)
  4. Στην ίδια καρτέλα "Ομαδοποίηση" θα επιλέξετε σαν στήλη ταξινόμησης (θα μεταφέρετε κάτω δεξιά) το "Ταξινόμηση κατά Μέσο Όρο"
  5. Τέλος, κάτω δεξιά, δίπλα από το κουμπί "Αποθήκευση ως" γράψτε έναν τίτλο για την εκτύπωση και κάντε κλικ στο κουμπί "Αποθήκευση ως". έτσι θα έχετε αποθηκεύσει τις ρυθμίσεις που μόλις εφαρμόσατε για επόμενη χρήση.
Όταν στην καρτέλα φίλτρα επιλογής στις εκτυπώσεις σε ορισμένα πεδία επιλέγω το βελάκι "->" δίπλα στο πεδίο όπου ανοίγει ένα νέο παράθυρο για να επιλέξω τιμή, το παράθυρο εμφανίζεται ελαχιστοποιημένο στην γραμμή εργασιών των windows αλλά δεν ανοίγει.

Το πρόβλημα οφείλετε σε ρυθμίσεις της οθόνη σας. Επιλέξτε με το ποντίκι το ελαχιστοποιημένο παράθυρο πάνω στην γραμμή εργασιών και πατήστε δεξί κλίκ και επιλέξτε μεγιστοποίηση για να ανοίξει το παράθυρο
Κατά την εκτύπωση σε εκτυπωτές Lexmark έχει παρατηρηθεί συχνά το μήνυμα λάθους: "Παρουσιάστηκε μια εξαίρεση...".

Δυο λύσεις που συχνά βοηθάνε:
  1. Εγκαταστήστε τους πιο πρόσφατους οδηγούς για το λειτ. σύστημα σας.
  2. Αναζητήστε όλα τα αρχεία που θα βρείτε στον Η/Υ τύπου *prpb.dll και αντιγράψτε τα στο φάκελο %windir%system32 αν δεν βρίσκονται ήδη εκεί.
  1. θα πρέπει να μετακινηθείτε σε εκείνο το σχολικό έτος ( πχ 2008-2009)
  2. να εισάγετε τις τελικές της βαθμολογίες.
  3. να κάνετε ενημέρωση τελικής επίδοσης για την περίοδο που έχετε εισάγει τις τελικές βαθμολογίες
  4. να κάνετε ενημέρωση Αριθμού πρωτοκόλλου Απολυτηρίου για το μαθητή.
Μετά και τα παραπάνω θα μπορέσετε να εκδώσετε απολυτήριο από εκείνο το σχολικό έτος, και στα φίλτρα της εκτύπωσής του, μπορείτε να αλλάξετε το έτος έκδοσης και να το κάνετε 2010-2011.
Πατήστε το κουμπί διαγραφή στις εκτυπώσεις ( βρίσκεται στην κάτω μεριά της οθόνης) και δοκιμάστε πάλι να κάνετε εκτύπωση ελέγχου προόδου
θα πρέπει για τους μαθητές που η φοίτηση τους είναι ανεπαρκής ή ελλιπής λόγω απουσιών να κάνετε τις παρακάτω ενέργειες:
  1. Αρχεία -> Μαθητές -> Έκδοση Αποτελεσμάτων -> Ενημέρωση διαγωγής μαθητών
  2. Αρχεία -> Μαθητές -> Έκδοση Αποτελεσμάτων -> Ενημέρωση φοίτησης μαθητών
  3. Αρχεία -> Μαθητές -> Έκδοση Αποτελεσμάτων -> Ενημέρωση τελικής επίδοσης -> Γενικά αποτελέσματα
Στη συνέχεια μπορείτε να τους εκτυπώσετε από Εκτυπώσεις -> Αναφορές μαθητών -> Αποτελέσματα -> Μαθητές που επαναλαμβάνουν την τάξη λόγω απουσιών και Εκτυπώσεις -> Αναφορές μαθητών -> Αποτελέσματα -> Μαθητές που παραπέμπονται λόγω απουσιών
Σε ορισμένα σχολεία στις εκτυπώσεις ενώ η προεπισκόπηση εμφανίζεται κανονικά όταν ζητάνε εκτύπωση εκτυπώνονται επιπλέον λευκές σελίδες (όσες και οι κανονικές της εκτύπωσης)

Το πιθανότερο είναι το κάτω περιθώριο στις ρυθμίσεις σελίδας να είναι πολύ μικρό για τις δυνατότητες του εκτυπωτή. Έτσι ενώ η προεπισκόπηση μπορεί και εμφανίζει σωστά την κάθε σελίδα, όταν αυτή πάει στον εκτυπωτή δεν χωρά και το υπόλοιπο (1 χιλιοστό ή και λιγότερο) να πάνε στην επόμενη δίνοντας την εντύπωση των κενών σελίδων. Προτείνεται η διαμόρφωση των περιθωρίων με τέτοιο τρόπο που να μην εμφανίζεται η λευκή σελίδα στον χρησιμοποιούμενο εκτυπωτή.
Να επιλέξετε μόνο Α,Β,Γ τρίμηνα από βαθμολογικές περιόδους και μόνο ΓΜΟ από παραστάσεις υπολογισμού μέσου όρου. Να έχετε κάνει προηγουμένως επαναφορά της εκτύπωσης στις αρχικές ρυθμίσεις με "ΔΙΑΓΡΑΦΗ"
Για να μπορέσετε να το κάνετε αυτό, πχ στην "Κατάσταση Βαθμολογίας" θα πρέπει:
  1. Να επιλέξετε στην "Ομαδοποίηση" στις "Επιλεγμένες στήλες ομαδοποίησης" μόνο το "Τάξη Εγγραφής" (να βγάλετε το τμήμα που έχει τώρα)
  2. Στα Φίλτρα επιλογής της εκτύπωσης να επιλέξετε το τμήμα που επιθυμείτε (πχ Α;) και την βαθμολογική περίοδο (πχ Β Τρίμηνο)
Με το παραπάνω η εκτύπωση θα εμφανίσει όλα τα μαθήματα της Τάξης για το τμήμα γενικής παιδείας που θα έχετε επιλέξει, συμπεριλαμβάνοντας και τα μαθήματα ξένων γλωσσών
Αφού ολοκληρώσετε την σειρά ενεργειών για την έκδοση αποτελεσμάτων των μαθητών, για να εκδώσετε απολυτήρια θα πρέπει να κάνετε Ενημέρωση Αριθμών Πρωτοκόλλων (Αρχεία -> Μαθητές -> Έκδοση Αποτελεσμάτων -> Ενημ. Αρ. Πρωτοκόλλων) και στη συνέχεια από την καρτέλα Εκτυπώσεις επιλέγετε Έντυπα , Βεβαιώσεις, Τίτλοι -> Απολυτήριο.
Η εκτύπωση που θέλετε είναι η "Πίνακας μαθητικού και διδακτικού δυναμικού " με φίλτρο "Τύπος τμήματος" : "Ξένων Γλωσσών"
Στα φίλτρα επιλογής εκτύπωσης θα επιλέξετε εμφάνιση Μ.Ο. Αν δεν το εμφανίζει το πεδίο επιλέξτε στο Εκτύπωση->Έλεγχος Προόδου->Διαγραφή (στο κάτω μέρος της οθόνης) και το πεδίο θα εμφανισθεί.
Θα ήθελα να εκτυπώσω τους βαθμούς τριμήνου αλλά δε θέλω να εμφανίζονται οι συμψηφισμοί των μαθημάτων όπως τεχνολογία - πληροφορικη και τα υπόλοιπα.

Στην εκτύπωση έλεγχος προόδου στα φίλτρα επιλογής θα επιλέξετε στο πεδίο Βαθμολογική Περίοδος το Α τρίμηνο και στο πεδίο Παράσταση Υπολογισμού Μέσου Όρου δεν θα επιλέξετε τίποτα. Σε αυτή την περίπτωση θα σας βγάλει μία στήλη μόνο με τους βαθμούς του κάθε μαθήματος χωριστά.
Πρέπει να γίνει επαναγκατάσταση των drivers του εκτυπωτή και επανεκκίνηση. Αν δεν δουλέψει δοκιμάστε να αλλάξετε και το dpi της οθόνης
Αν θέλετε να είναι ταξινομημένοι αλφαβητικά σε κάποια εκτύπωση του προγράμματος, στην καρτέλα Ομαδοποίηση θα μεταφέρετε το πεδίο Ταξινόμηση κατά Επώνυμο, Όνομα κτλ από τις Διαθέσιμες στήλες στις Επιλεγμένες Στήλες Ομαδοποίησης
Διάφορα
Η εφαρμογή δεν έχει ξεχωριστή περίοδο εξετάσεων Φεβρουαρίου. Θα πρέπει να μετακινηθείτε στο περσινό έτος, και στους βαθμούς της επανεξέτασης (εκεί που είχατε καταχωρήσει τους βαθμούς του Σεπτεμβρίου) να ξαναπεράσετε τους βαθμούς του Φεβρουαρίου.
Μετά θα ξαναεκδώσετε τα αποτελέσματα για την περίοδο της Επανεξέτασης (όπως είχατε κάνει τον Σεπτέμβριο) Θα κάνετε και ενημέρωση αρ πρωτ. απολυτηρίου.
Από το περσινό έτος θα εκδώσετε το απολυτήριό του (στο οποίο στα στοιχεία εκτύπωσης θα δηλώσετε "Έτος έκδοσης" πχ το 2010-2011)
Γενικότερα, οποιαδήποτε εξεταστική περίοδος από τον Σεπτέμβριο και μετά, αντιμετωπίζεται σαν "επανεξέταση" και οι βαθμοί της καταχωρούνται πάντα στην κολώνα επανεξέτασης, επικαλύπτοντας τους βαθμούς της προηγούμενης επανεξέτασης.
Για τα παιδιά που έχουν χαρακτηρισθεί κατ' οίκον διδασκαλία λόγω προβλημάτων υγείας δεν κατατίθεται βαθμολογία για τα τρίμηνα ωστόσο δίνουν μόνο γραπτά τον Ιούνιο και περνάνε την τάξη.
Στο eschool όπως είναι δεν έχει προβλεφθεί αυτή η περίπτωση;


Θα κάνετε διόρθωση στην καρτέλα του μαθητή και στο πεδίο "Ειδικός κανόνας υπολογισμού αποτελεσμάτων" θα επιλέξετε το "κατ’ ιδίαν διδαχθέντες μαθητές". ‘Έπειτα στους βαθμούς του θα εμφανιστεί μια βαθμολογική περίοδος "ΠΡΟΦΟΡΙΚΑ ΑΠΟ ΕΠΙΤΡΟΠΗ" για να εισάγετε την προφορική εξέταση.
Για αυτούς τους μαθητές δεν καταχωρείτε απουσίες.
Αν δικαιολογημένα δεν συμμετείχε τον Ιούνιο και προτίθεται να συμμετάσχει στις εξετάσεις του Σεπτεμβρίου ο μαθητής δεν θα πρέπει να βγάλετε αποτέλεσμα για αυτον το μαθητή, και όταν έρθει να εξεταστεί στην επανεξέταση να τους εισάγετε τους βαθμούς του στην κολώνα γραπτών ιουνίου.
Mαθητές για 2η χρονιά στην Ελλάδα ενώ δικαιούνται να περάσουν με 8 στα φιλολογικά

Θα πρέπει να δηλώσετε ότι ανήκουν στην κατηγορία "Αλλοδαπός 2η χρονιά στην Ελλάδα" και να έχετε αλλάξει και τον βαθμό βάσης στα 2 μαθήματα. (στην καρτέλα του μαθητή - Αρχεία - Μαθητές - Γενικά στοιχεία επιλέγετε τον μαθητή και στη συνέχεια το κουμπί Μαθήματα (κάτω αριστερά). Στην καρτέλα αυτή επιλέγετε Διόρθωση και αλλάζετε την τιμή στην στήλη Βαθμός Βάσης στα μαθήματα που θέλετε)
Πως μπορώ να ξέρω ότι τα δεδομένα μου είναι ασφαλή αφού τα πέρασα στο E-school; Πως κάνω backup και restore στη βάση;

BACK UP ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Αν πάμε στο menu ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ->ΑΝΤΙΓΡΑΦΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ και πατήσουμε Εκτέλεση θα δημιουργηθεί ένα αντίγραφο ασφαλείας της βάσης δεδομένων μας που θα αποθηκευτεί σε συγκεκριμένη διαδρομή φακέλων η οποία θα εμφανισθεί με μήνυμα στην οθόνη μας μόλις ολοκληρωθεί η διαδικασία.
Αυτό το αρχείο θα πρέπει να αποθηκεύσουμε και σε άλλα αποθηκευτικά μέσα ( CD, DVD, εξωτερικό σκληρό δίσκο) εκτός από τον υπολογιστή μας για την περίπτωση καταστροφής του.
RESTORE ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Αντίστοιχα για να κάνουμε restore μπορούμε να πάμε στη γραμμή εντολών του e-school και να δώσουμε :
eSchoolTool -RS -F="C:BackupFolderBackupFileName.Bak"
όπου backupFileName.bak είναι το αρχείο που πήραμε από την προηγούμενη ενέργεια.
Δεν έχουν περαστεί τμήματα ξένων γλωσσών.Θα πρέπει να τα δημιουργήσετε.

Θα πάτε Αρχεία/Τμήματα/Γενικά Στοιχεία και πατήστε Προσθήκη. Δώστε όνομα του τμήματος π.χ. ΓΕΡ-ΣΤ και τάξη (π.χ. ΣΤ). Τύπος τμήματος Ξένων Γλωσσών. Εν συνεχεία πηγαίντε στη καρτέλα που λέει Μαθήματα και ορίστε το μάθημα του τμήματος (πχ. Γερμανικά - Αρχάριοι). Εν συνεχεία πατήστε ΟΚ. Τώρα πρέπει να περάσετε μαθητές στο Τμήμα. Πηγαίντε Αρχεία/Μαθητές/Ομαδική Κατανομή μαθητών σε τμήματα. Επιλέξτε Τάξη και τύπος τμήματος Ξένων Γλωσσών. Πατήστε Αναζήτηση. Προσθέστε τους μαθητές που θέλετε στο τμήμα κάνοντας κλικ στο αντίστοιχο τετράγωνο και πατήστε Αποθήκευση.
Στους μαθητές που έρχονται με μετεγγραφή στην καρτέλα Εγγραφή - Μετεγγραφή - Διακοπή θα πρέπει να συμπληρώσετε τίτλος εγγραφής " Σημείωμα μετεγγραφής" κτλ στην στήλη Στοιχεία προέλευσης στα αριστερά . Την στήλη "Μετεγγραφή" την συμπληρώνετε όταν ένας μαθητής φεύγει από το σχολείο σας με μετεγγραφή. Σε περίπτωση που έχετε συμπληρώσει αυτή την στήλη οι μαθητές δεν θα φαίνονται σε όσους φοιτούν.
Αν τα στοιχεία προέλευσης είναι συμπληρωμένα σωστά, σιγουρευτείτε ότι σε αυτούς τους μαθητές στην καρτέλα Τμήματα ( Αρχεία -> Μαθητές -> Γενικά στοιχεία )υπάρχει το τμήμα Γενικής Παιδείας και στη συνέχεια επιλέξτε στην καρτέλα Εγγεγραμμένοι μαθητές στα πεδία της αναζήτησης το τμήμα και στα πεδία Τρέχουσα κατάσταση και Ενεργοί μαθητές επιλέξτε Οτιδήποτε. Εμφανίζονται οι μαθητές;
Ελέγξτε τέλος μήπως οι μαθητές είναι απενεργοποιημένοι.
Δεν μπορείτε να διαγράψετε κάποιον μαθητή
Αυτό που μπορείτε να κάνετε είναι να απενεργοποιήσετε την διπλοεγραφή ή την λανθασμένη εγγραφή. Επιλέγετε την διπλοεγραφή ή την λανθασμένη εγγραφή στην καρτέλα Εγγεγραμμένοι μαθητές (Αρχεία -> Μαθητές -> Γενικά στοιχεία) και επιλέξετε απενεργοποίηση. Αν θέλετε τον Αριθμό μητρώου του μαθητή να το χρησιμοποιήσετε σε άλλη εγγραφή τότε πριν την απενεργοποιήσετε δώστε έναν άλλο αριθμό μητρώου που δεν πρόκειται να χρησιμοποιήσετε στο μέλλον.
Το πρόβλημα σχετίζεται με τον μηχανισμό αποθήκευσης και ανάκλησης των ρυθμίσεων των φορμών της εφαρμογής. Όταν η σχετική παράμετρος "Διαχείριση > Παράμετροι > Προσωπικές ->Αποθήκευση ρυθμίσεων φορμών" είναι επιλεγμένη, κάθε φόρμα αποθηκεύει την μορφή - κατάστασή της σε αρχεία του καταλόγου C:\Documents and Settings\[username]\Local Settings\Application Data\eSchoolUnit (ή του αντίστοιχου σε Vista - Win7)
Στην συγκεκριμένη περίπτωση φαίνεται ότι το σχετικό με τη φόρμα μαθητών αρχείο (frmStudent.xml) δεν έχει σωθεί σωστά ή καταστράφηκε μετά την αποθήκευσή του.
Προτείνουμε την αποεπιλογή τις σχετικής παραμέτρου.
Ένας μαθητής ο οποίος μετά την "ενημέρωση φοίτησης Μαθητών" στο σύστημα, για το τρέχον σχολ. έτος, χαρακτηρίστηκε "ως κατ'ιδίαν διδαχθείς", από υγειονομική επιτροπή του ΚΕΔΔΥ και με απόφαση του οικείου Γραφείου Δ.Ε. δόθηκε εντολή να προσέλθει στις κατατακτήριες εξετάσεις αυτής της περιόδου(με επιτροπές, γραπτά και προφορικά).'
‘Ομως προκύπτει πρόβλημα, γιατί ο μαθητής χαρακτηρίζεται στο σύστημα με "ανεπαρκή φοίτηση", λόγω των απουσιών του, που του είχαν καταχωρηθεί στα προηγούμενα Τρίμηνα.
Πώς λοιπόν θα καταστεί δυνατόν να αναιρεθούν οι απουσίες του στο σύστημα και ο χαρακτηρισμός φοίτησης του εν λόγω μαθητή, ώστε να εκδοθεί αποτέλεσμα της εξέτασής του, χωρίς το φραγμό των απουσιών, που πρέπει να αρθούν?
Να του αφαιρεθούν ,αν πρέπει, όποιες απουσίες χρειάζεται και να γίνει ξανά ενημέρωση φοίτησης για το μαθητή. (Από την οθόνη Μαθητές --> Απουσίες επιλέγουμε την γραμμή των απουσιών που θέλουμε να σβήσουμε και πατάμε del)
Είχα κλειδώσει τους βαθμούς και τις απουσίες Α και Β τριμήνου. Τώρα πρέπει να περάσω βαθμό σε ένα μάθημα του Ά τριμήνου που ξέχασα . Επέλεξα ξεκλείδωμα της Γ τάξης, βγαίνει μήνυμα ότι η διαδικασία ολοκληρώθηκε επιτυχώς, αλλά όταν προσπαθώ να περάσω το βαθμό εμφανίζονται όλα κλειδωμένα. Πώς να τα ξεκλειδώσω?

Θα πρέπει στην Προστασία Βαθμών απουσιών να επιλέξετε "Ξεκλείδωμα", την τάξη, και τις βαθμολογικές περιόδους. και μετά να κάνετε κλικ στην "Ενημέρωση"
'Οταν εγκαθιστούμε το πρόγραμμα e-school ο Sql server 2005 εφαρμόζοντας την πολιτική εισόδου με το χρήστη των Windows και όχι με ξεχωριστό χρήστη δίνει προνόμια στο χρήστη που είχαμε βάλει εκείνη τη στιγμή.
Αν εμείς:
  1. μετονομάσουμε το χρήστη των windows
  2. δοκιμάσουμε να μπούμε με άλλο χρήστη και ας είναι στην ομάδα των διαχειριστών
  3. κάνουμε κάποιο system restore σε παλιότερη εκδοχή του τρέχοντα χρήστη
η εφαρμογή δεν θα μπορέσει να επικοινωνήσει με τον sql server και θα πάρουμε διάφορα μηνύματα σφάλματος. Σε αυτή την περίπτωση πρέπει να κάνουμε άμεσα αλλαγή του χρήστη σε αυτό το όνομα που είχε αρχικά.
Πιθανότατα να βρούμε το αρχικό όνομα κοιτώντας το φάκελο c:\users ή αντίστοιχα στο c:\documents and settings ή στα αντίστοιχα folders σε ελληνικές εκδόσεις των windows.
Σε κάποιες περιπτώσεις η εφαρμογή φαίνεται να μην μπορεί να συνδεθεί στην τοπική βάση, γιατί το service δεν ξεκινά.

Το event log πρέπει να λέει περισσότερες πληροφορίες για την αιτία μη εκκίνησης του sql server.
Σε μερικές περιπτώσεις έχουμε παρατηρήσει ότι αλλάζοντας τον χρήστη που τρέχει τα services από "NETWORK SERVICES" (default) σε "LOCAL SYSTEM", το service ξεκινά.
Οι ταξινομήσεις των πινάκων διατηρούνται όταν είναι επιλεγμένο το "Αποθήκευση ρυθμίσεων φορμών" στην φόρμα Διαχείριση > Παράμετροι > Προσωπικές
Για να διαγράψετε τις απουσίες μίας ημέρας, θα πρέπει να επιλέξετε την γραμμή της απουσίας (κανοντας κλικ στον κενο χώρο αριστερά απο την ημερομηνία) και να πατήσετε το πλήκτρο delete απο το πληκτρολόγιο.
'Οσο αναφορά στις αρνητικές απουσίες, υπάρχει αυτή η δυνατότητα για μαζική αφαίρεση στο τέλος του έτους, χωρις να χρειάζεται να γινει διαγραφή η τροποποίηση σε μια μια ημέρα.
Οι πόρτες που "ακούει" ο SQL Server Express που εγκαθιστά η Γραμματειακή δεν είναι σταθερές, καθορίζονται δυναμικά την ώρα της εκκίνησής του. Για την παραμετροποίηση του firewall προτείνουμε τις οδηγίες της Microsoft που θα βρείτε στην διεύθυνση http://support.microsoft.com/kb/914277 με τίτλο Δημιουργία εξαιρέσεων στο Τείχος προστασίας των Windows.
Η σειρά των ενεργειών για την έκδοση αποτελεσμάτων, θα πρέπει να είναι:
  1. Αρχεία -> Μαθητές -> Έκδοση Αποτελεσμάτων -> Ενημέρωση διαγωγής μαθητών
  2. Αρχεία -> Μαθητές -> Έκδοση Αποτελεσμάτων -> Ενημέρωση φοίτησης μαθητών Μπορείτε να εκτυπώσετε τους μαθητές με επαρκή φοίτηση από Εκτυπώσεις -> Αναφορές μαθητών -> Αποτελέσματα -> Μαθητές με δικαίωμα συμμετοχής στις εξετάσεις
    Για τους μαθητές με ανεπαρκή ή ελλιπή φοίτηση θα πρέπει να κάνετε και
  3. Αρχεία -> Μαθητές -> Έκδοση Αποτελεσμάτων -> Ενημέρωση τελικής επίδοσης -> Γενικά αποτελέσματα
Στη συνέχεια μπορείτε να τους εκτυπώσετε από Εκτυπώσεις -> Αναφορές μαθητών -> Αποτελέσματα -> Μαθητές που επαναλαμβάνουν την τάξη λόγω απουσιών και Εκτυπώσεις -> Αναφορές μαθητών -> Αποτελέσματα -> Μαθητές που παραπέμπονται λόγω απουσιών
Το 3ο βήμα θα πρέπει να το επαναλάβετε για τους μαθητές με επαρκή φοίτηση στο τέλος της σχολικής χρονιάς αφού έχετε περάσει και την βαθμολογία των γραπτών.
Η Ενημέρωση Διαγωγής, όπως προκύπτει από την νομοθεσία, πρέπει να προηγείται της Ενημέρωσης Φοίτησης γιατί η Ενημέρωση Φοίτησης εξαρτάται άμεσα από την Διαγωγή. Π.χ αν κάποιος μαθητής έχει διαγωγή "ΚΟΣΜΙΑ" και συγκεκριμένο πλήθος απουσιών, τότε έχει άλλο αποτέλεσμα φοίτησης απ’ αυτό που θα είχε αν η διαγωγή του ήταν "ΚΟΣΜΙΩΤΑΤΗ"
Το ότι τα σχολεία είχαν έως τώρα την δυνατότητα από κάποιες εφαρμογές να βγάζουν αποτελέσματα χωρίς να έχουν κάνει την ενημέρωση τελικής επίδοσης πρώτα ήταν μια ευκολία που όμως, ήταν πιθανώς παράτυπη.
Αν προκύψει θέμα διαγωγής κατά την διάρκεια των γραπτών μπορείτε να ξανακάνετε ενημέρωση διαγωγής πάλι για συγκεκριμένους μαθητές.
Αν θέλετε σε κάποια καρτέλα του προγράμματος οι μαθητές να είναι ταξινομημένοι αλφαβητικά με βάση το Επώνυμό τους , μπορείτε να πατήσετε με το ποντίκι πάνω στον τίτλο "Επώνυμο" ( που βρίσκεται πάνω πάνω στη στήλη με τα Επώνυμα των μαθητών) για να ταξινομηθούν οι μαθητές αλφαβητικά.